Kapcsolódó cikkek
- Fedélzeti wifit kaptak a KLM Dreamlinerei 2016. március 4.
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC 2016. március 1.
- Netrehajtok: még nem késő regisztrálni! 2016. június 28.
- Bitebird: hordozható 4G wifi hotspot segíti az utazás alatti netezést 2016. június 27.
- A Telekom újabb 13 városban felkapcsolta a 300 megabites mobilinternetet 4G hálózatán 2016. június 26.
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom 2016. június 23.
- Nagy bejelentésre készül a Telenor 2016. június 14.
- 5Groningen: 5G teszthálózat Hollandiában Huawei közreműködéssel 2016. június 9.
- A Cisco Visual Networking Index előrejelzése szerint 2020-ra az internetes adatforgalom megháromszorozódik 2016. június 9.
- Tippelős alkalmazással dobna nagyot az EB-n egy magyar startup 2016. június 9.
Legfrissebb híreink
Internetszolgáltatást indít a Lufthansa a rövid- és közepes távolságú járatain is
Ez év októberében szállnak fel a Lufthansa első rövid- és közepes távolságú járatai, amelyeken már szélessávú fedélzeti internetszolgáltatást vehetnek igénybe az utasok. A légitársaság előreláthatólag 2018 közepéig fejezi be az innovatív technológia kiépítését a teljes Lufthansa Airbus 320-as flottán.
A vállalat most egy újabb fontos mérföldkövet ért el a szolgáltatás kiépítésében: a Lufthansa Technik első európai repülőgépjavító- és karbantartó vállalatként megkapta az EASA-tól a szükséges kiegészítő típusbizonyítványt (STC), amely szükséges a Ka-sávszélességű antennák kiépítéséhez a teljes A320-as családon, így az A319, A320 és A321-es típusokon. Az STC azt igazolja, hogy a repülőgépeken elvégzett utólagos hardver- és szoftvermódosítások követik az EASA előírásait, és a repülőgépek továbbra is közlekedhetnek.
Az első gépet június közepén szerelték fel a szükséges berendezésekkel, a most következő tesztelés során pedig a rendszer megbízhatóságát és stabilitását fogják ellenőrizni. A Lufthansa utasai előreláthatólag októbertől vehetik igénybe a fedélzeti internetet, míg a Lufthansa Csoport többi légitársasága később vezeti be a szolgáltatást.
A Lufthansa és technológiai partnere, az Inmarsat szolgáltatása az Inmarsat Global Xpress legmodernebb szélessávú műholdas technológián alapul (Ka-sávszélesség), és zökkenőmentes, megbízható lefedettséget biztosít minden rövid- és közepes távolságú járaton. Az utasok wifis kapcsolatot létesíthetnek a fedélzeten mobileszközük segítségével. A szolgáltatással nem csupán az e-mailek lesznek elérhetők, hanem számos alkalmazás is, illetve a felhasználók akár streamingelhetnek is. A későbbiek során az utasoknak ezenkívül SMS küldésre és fogadásra, illetve amennyiben előfizetői szerződésük lehetővé teszi, adatszinkronizálásra is lehetőségük lesz.
Valamennyi szükséges rendszert és elemet a Lufthansa Technik fog felszerelni a repülőgépekbe, amely vállalat már kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezik a gépek átalakításának területén. A munka nem csupán a beszerelést foglalja magában, hanem valamennyi légügyi és engedélyezési eljárásban előírt módosítást is.
Európában most először építették be a Honeywell Ka-sávszélességhez szükséges antennáját, amellyel a GX hálózathoz lehet csatlakozni. Az antenna és a rendszer telepítéséhez elektromos módosítások mellett a kabinon belül és kívül is módosításokat kellett végrehajtani. Minden változtatást a Lufthansa Technik akkreditált fejlesztési részlege tervezett meg és hagyott jóvá. A beépített komponenseket a kabin infrastruktúrájába integrálták úgy, hogy azok az utasok számára szinte észrevehetetlenek, a személyzet pedig könnyen tudja kezelni a berendezéseket. A szükséges módosítások mintegy négy nap alatt, vagy a gépek számára előírt karbantartási munkálatok folyamán elvégezhetők.
A fedélzeti internethez szükséges infrastruktúrát – a hálózati komponenseket és az utasok számára a FlyNet weboldalat – a Lufthansa Systems biztosítja. A Lufthansa Systems és a Lufthansa Technik mindezeken felül egy olyan hosszú távú partnerséget alakít ki, amely más légitársaságok számára is lehetővé teszi a modern informatikai platform, a BoardConnect igénybevételét, amely a szélessávú internet biztosítása mellett számtalan más célra is igénybe vehető. A Lufthansa Csoport és a jövőbeni egyéb ügyfelek egyaránt élvezhetik a két cég közötti partnerség előnyeit, a kiegészítő szolgáltatásokat és az alacsonyabb kockázatokat.
A Lufthansa volt a világon az első olyan légitársaság, amelynek menetrend szerinti járatán szélessávú internetkapcsolat volt elérhető. Az első ilyen repülőgép 2003. január 15-én szállt fel. A megbízható internetszolgáltatás jóllehet rendkívüli népszerűségre tett szert az utasok körében, 2006-ban a légitársaság megszűntette azt, mivel a szükséges műholdak már nem voltak használatban. 2010 decemberében ismét a Lufthansa volt az első légitársaság, amely internetes kapcsolatot biztosított interkontinentális járatain. A FlyNet névre keresztelt megoldás az idei év kezdetétől már a Lufthansa mind a 106 nagy távolságú járatán elérhető, és a légitársaság rendelkezik a világ legnagyobb, internetkapcsolatot elérhetővé tevő nagy távolságú repülőgépflottájával.