Kapcsolódó cikkek
- A nőknek fontosabbak az eszközeiken tárolt képek 2016. március 8.
- Az ericsson kiscellás szolgáltatásával már „Házhozszállítás” is van a Legia Varsó stadionjában 2016. március 5.
- Törölni kell az ügyvédek mobilját 2016. február 29.
- Űrtechnológiával vértezik fel a jövő mobiljait 2016. február 25.
- Ismerje meg a lenyűgöző Lenovo VIBE K5 Plus-t 2016. február 22.
- A Sony újraértelmezi a kommunikációt az Xperia márka továbbfejlesztésével 2016. február 22.
- Az akadozó streamingtől lesz feszült a felhasználó 2016. február 17.
- Fordulat az e-kereskedelemben 2016. október 13.
- Nagy megrendelők tömeges kiszolgálására készül a mobiltelefonos távnyitásra szakosodott magyar NOLD Technologies 2016. október 12.
- Európában a Galaxy Note7 készülékek már közel 60 százalékát kicserélték 2016. szeptember 28.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Ericsson ConsumerLab - Változó videófogyasztás: Előretör a mobil, visszaszorul a hagyományos tévézés
A mai napon jelent meg az Ericsson TV és médiahasználatról szóló rendszeres, immár hetedik éves jelentése (ConsumerLab TV & Media Report), amely a mobileszközökön való TV és videónézés lendületes előretöréséről számol be. Bár az elmúlt hét év során ez a fajta médiafogyasztás robbanásszerűen nőtt, a jelentés kiemeli, hogy a megfelelő tartalmak megtalálása továbbra is komoly gondot okoz a fogyasztóknak.
Tovább nő a mobileszközök részaránya
A mobileszközökön történő videónézés 2012 óta évente több mint 200 órával emelkedett, így az átlagos heti TV és videónézési idő további másfél órával nőtt. A mobileszközök terén mért növekedést némileg ellensúlyozza a hagyományos televíziózással töltött idő heti 2,5 órával történő csökkenése, azonban a TV műsorok és videók iránti étvágy nem csökken.
- Az elmúlt hat évben (2010-2016) 85 százalékkal emelkedett a mobileszközökön való TV és videónézéssel hetente töltött idő aránya, míg ugyanezen idő alatt a hagyományos televíziózással töltött idő 14 százalékkal csökkent
- Globálisan a fogyasztók 40 százaléka „nagyon érdeklődik” a korlátlan videóforgalmat magában foglaló mobilelőfizetések iránt
- Az Egyesült Államokban már a mobilon nézett videótartalmak 20 százalékát fizetős on-demand szolgáltatók nyújtják (például Netflix, Hulu, Amazon Prime).
Tartalomkeresés – tényleg ilyen nehéz?
A jelentés szerint a fogyasztók számára az egyik legfőbb problémát az jelenti, hogy megtalálják a kedvükre való műsorokat. Az Egyesült Államokban a válaszadók 44 százaléka napi szinten nem elégedett a hagyományos TV csatornák műsorkínálatával, ez az előző évi 36 százalékhoz képest 22 százalékos emelkedést jelent. Nehezebb azonban a megfelelő tartalom megtalálása online és az on-demand szolgáltatók kínálatában: a fogyasztók a hagyományos TV-hez viszonyítva 45 százalékkal több időt töltenek az online tartalmak kiválasztásával.
Paradox módon 63 százalékuk válaszolta, hogy nagyon elégedett a VOD szolgáltatás során a tartalomkereséssel, míg a hagyományos TV szolgáltatásról ugyanezt csak 51 százalékuk állította. Az eredmények azt sejtetik, hogy bár a VOD kínálatában a keresés időigényesebb a hagyományos TV-hez képest, a fogyasztók kevésbé érzik frusztrálónak ezt, mivel azt az ígéretet hordozza, hogy találnak számukra érdekes tartalmat, amit akkor nézhetnek meg, amikor akarnak.
Szárnyal az on-demand szolgáltatások népszerűsége
Az on-demand tartalmak (például TV sorozatok, filmek egyéb TV programok) nézésére fordított idő 2010 óta 50 százalékkal emelkedett. A VOD szolgáltatások töretlen és tovább növekvő népszerűségére utalnak többek közt az alábbi trendek:
- A fogyasztók továbbra is kedvelik a sorozatok több részének egymás után történő megnézését (binge watching) – 37 százalék heti rendszerességgel néz meg egymás után két vagy több epizódot, és több mint ötödük ezt napi rendszerességgel teszi
- A területen vezető Egyesült Államokban a VOD szolgáltatásokra fordított kiadások 2012 óta havi 13 dollárról havi 20 dollárra, 60%-kal emelkedtek
- A válaszadók 40 százaléka naponta nézi a YouTube-ot, és egy részük – 10 százalék – pedig naponta több mint három órát tölt a YouTube előtt
Zeynep Ahmed, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója a következőket mondta: „Átfogó felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók egyre inkább megkövetelik a kiváló minőségű TV és videótartalomhoz való hozzáférést, eszköztől és szolgáltatótól függetlenül. Gyakorlatilag minden fogyasztó – de különösen az ezredfordulón születettek – számára kulcsfontosságú az okostelefonon való nézhetőség. Jellemző a sokoldalúság, a fogyasztók tudatosan állítják össze saját, testreszabott tartalmakból álló portfoliójukat.”