Kapcsolódó cikkek
- Új funkciókkal bővül a LUMIX S tükörnélküli full-frame fényképezőgép 2019. január 8.
- A CES-en mutatkoznak be az LG új, továbbfejlesztett XBOOM hangszórói 2019. január 8.
- A Samsung bemutatta a jövő kijelzőjét a CES-en 2019. január 8.
- CES 2019 - A Sony bemutatta újdonságait 2019. január 8.
- Itt a világ első feltekerhető OLED tévéje 2019. január 8.
- Nyolcféle mesterséges intelligencia projekt a Samsung C-Labtól 2019. január 7.
- Virtuális utazás a KLM segítségével 2018. november 22.
- A HTC VIVE teljeskörű vállalati VR szolgáltatással jelentkezik 2018. november 12.
- Magyar nyelven is elérhető MyDaylight mobilalkalmazás 2018. április 12.
- A UPS mostantól virtuális valóság technológiával képzi sofőrjeit 2017. augusztus 27.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A HTC VIVE újraértelmezi a VR élményt
A HTC VIVE, a room-scale VR technológia egyik vezető szereplője, új hardvert, szoftvert és tartalomkínálatot jelentett be, melyek újraértelmezik a VR élményt.
A VIVE Pro Eye szemüveg beépített szemkövetéssel rendelkezik, míg a HTC VR app store-ja, a VIVEPORT a Viveport Infinity előfizetéses rendszerén keresztül korlátlan hozzáférést kínál a tartalmakhoz. (A Cosmosszal bejelentett “Vive Reality System” új módszereket hoz a tartalmak megjelenítésére és a felhasználók virtuális környezetek közti váltására, ezzel újragondolva a VR-nek működését a térbeli számítástechnika korában.
Ezek a fejlesztések a legjobb technológiát és tartalmat kínálják, és új felhasználói élményt biztosítanak vállalatoknak és egyéni felhasználóknak egyaránt.
Vive Pro Eye
A professzionális VR felhasználók igényei alapján készült Vive Pro többek között beépített szemkövetéssel bővült. A Vive Pro Eye menüjében a felhasználó a tekintetetével navigálhat, így nem szükséges a kontrollerek használata. A szemkövetésnek köszönhetően az üzleti felhasználók és fejlesztők több információt kaphatnak a programjaik használatával kapcsolatban, tovább javíthatják a a teljesítményt, és minden eddiginél jobb visszajelzéssel láthatják el a terméktervező- és kutatócsoportokat.
A Vive Pro Eye a Major League Baseballon (MLB) debütált a 2019-es CES-en. A szemkövetés funkciót integrálták az „MLB Home Run Derby VR” videojátékba, amely lehetővé teszi a menü teljes vezérlését hagyományos kontrollerek nélkül. Az új Vive Pro Eye 2019-ben lesz elérhető.
“A VR technológia bevonásával szeretnénk szórakoztatóbb élményt nyújtani a rajongóknak otthon és a pályán egyaránt.” - nyilatkozta Jamie Leece, a Games & VR, Major League Baseball alelnöke. “A szemkövetési technológiával a Home Run Derby VR kontrollerek használata nélkül nyújt teljeskörű élményt helyszíntől függetlenül. A rajongóink a szemük mozgásán keresztül egyszerűen kezelhetik a játék menüpontjait.”
A Vive Pro Eye elsődlegesen vállalati felhasználásra készült, ahol a szemkövetés funkciójának számtalan előnyét kihasználhatják, legyen szó teljesítményről, hozzáférhetőségről vagy képzésekkel összefüggő alkalmazások fejlesztéséről. Az eszköz mindamellett minimalizálja a fejlesztői részről szükséges erőforrásokat a nagy felbontású VR környezet kialakításához.
Az új Vive Pro Eye 2019 második negyedévében lesz elérhető.
Viveport Infinity
A Viveport Infinity korlátlan előfizetéses rendszerén keresztül a felhasználók több száz virtuális környezetet fedezhetnek fel.
“Bemutatjuk a Viveport fejlesztésének következő állomását, a Viveport Infinity-t.” – mondta el Rikard Steiber, a Viveport elnöke. “Amikor először indítottuk el előfizetési szolgáltatásunkat, a fogyasztók 5 alkalmazást illetve játékot próbálhattak ki egy hónapban. Most, a Viveport Infinity-vel a legjobb minőségű VR tartalmakat kínáljuk felhasználóinknak nagyobb kínálattal, alacsony áron.”
2019. április 5-től, vagyis a Vive Day-től kezdődően a tagok korlátozás nélkül tölthetik le és használhatják a Viveport Infinity könyvtárában lévő, több mint 500 tartalmat. Az előfizetési modellel több ezer dollárt spórolhatnak a tagok, miközben kiváló minőségű tartalmakat próbálhatnak ki. A Viveport Infinity-n keresztül a független fejlesztők tartalmai ugyanúgy elérhetők mint a népszerű tartalomelőállítók termékei, úgy, mint a Seeking Dawn vagy a Torn. A Viveport Infinity az összes jelenlegi és jövőbeli Vive eszközön, valamint az Oculus Riften és a Wave rendszer többi eszközén is elérhető.
VIVE Cosmos
A Vive Cosmos a Vive legújabb VR headsete. Tökéletes kényelmet, könnyű beállítást és használatot biztosít, így bármikor egyszerűen csatlakozhatunk virtuális világainkhoz. A Vive Cosmos nem igényel külső bázisállomást, így a felhasználás helyszínét tekintve megszűnnek a kötöttségek, lehetünk otthon, de akár úton is. Továbbá, a Vive Cosmos csatlakozási lehetőségei nem korlátozódnak csupán egy hagyományos gamer PC-re.
“Tapasztalataink alapján VR headset vásárlásakor a felhasználók több mint 85%-a az eszköz könnyű használhatóságát és beállítását tekinti fő szempontnak.” – mondta Daniel O’Brien, a HTC Vive Amerika vezérigazgatója. “Hiszünk abban, hogy a Cosmos segítségével azok is könnyedén hozzáférhetnek a VR-hez, akik eddig még nem próbálták, ugyanakkor az elkötelezett VR felhasználóknak is új élménnyel szolgálhatunk.”
A könnyen és egyszerűen üzembe helyezhető, számos környezetben kipróbálható Cosmos-szal a HTC újraértelmezi a VR világhoz való csatlakozást. A Cosmos az első Vive szemüveg, ami “Vive Reality System” funkcióval érkezik.
A Vive Cosmos fejlesztői csomag 2019 elejétől lesz elérhető. További részletek az év folyamán kerülnek bejelentésre.
Vive Reality System
A HTC Creative Labs csapata a Vive Reality Systemmel újragondolta a virtuális valóság érzékelését, a szemüveg felhelyezésének pillanatától az adott tartalommal kapcsolatos interakcióig.
“Filozófiánk középpontjában olyan termékek és élmények fejlesztése áll, melyek egyfajta természetes hidat teremtenek a valóság és a virtuális valóság között. A Vive Reality System segítségével arra törekszünk, hogy a Vive biztosította élményt ezeknek az igényeknek megfelelően alakítsuk.” – nyilatkozta Drew Bamford, a Creative Labs és a HTC Vive alelnöke. “A Vive Reality Systemet alkotó eszközök és környezet célja, hogy a térbeli számítástechnika által különeges helyszínekben és élményekben legyen része a felhasználóknak. Célunk, hogy a VR élmény ne a különböző alkalmazásokról, hanem a virtuális és a valós világ közötti átlépésről szóljon.”
A projekt részeként a Vive a Mozilla-val közösen bejelentette az első, kifejezetten Vive-ra alapuló VR böngészőt.
A Vive Reality System a teljes Vive termékportfólión elérhető lesz, elsőként a Vive Cosmoson.