Kapcsolódó cikkek
- Hamarosan videóhívás funkcióval bővül az ÉletMentő applikáció 2021. május 27.
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija 2016. március 8.
- A Vodafone 1 Gigabit sebességű vezetékes internete már 1,5 millió otthonban és vállalkozásban érhető el 2021. augusztus 31.
- Mesterséges megtermékenyítést oktató szoftver virtuális valóságra és számítógépre 2021. augusztus 31.
- Már Balatonfüreden is elérhető a Vodafone 5G hálózata 2021. augusztus 27.
- Környezetbarát eSIM-et vezet be a Vodafone 2021. augusztus 24.
- Vodafone előfizetők figyelem: 5 napig korlátozottan lehet csak ügyeket intézni 2021. július 12.
- A jövő sportolóit az algoritmusok készítik fel 2021. június 18.
- Az ország első élő ipari 5G magánhálózata a Foxconn komáromi gyárában 2021. június 10.
- Az érettségit megelőző időszakban 42 ezer GB adatforgalmat tett ingyenessé a Vodafone 2021. június 9.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Az OncoVR immár Pécsen és Szegeden is segít
Dr. Erdős Sándor, a Vodafone Digitális Kórházi Angyala, az OncoVR nevű program és a Vodafone Alapítvány segítségével az országban egyre több gyermekonkológiai szakosztályra jut el, és hoz önfeledt pillanatokat a beteg gyerekek számára. A program már régóta sikeresen működik három budapesti kórházban, azonban ezt kiszélesítve a Vodafone Alapítvány Digitális Kórházi Angyala két vidéki gyermekkórházba – a Pécsi Gyermekgyógyászati Klinikára és a szegedi SZTE Gyermekgyógyászati Klinikára – is eljuttatta a virtuális kalandjátékot.
Dr. Erdős Sándor 2017-ben hívta életre az OncoVR programot: az akkor még csak ötödéves orvostanhallgató a gyermekgyógyászati klinikán végezte kutatásait a virtuális valóság új felhasználási lehetőségeire, fiziológiai és pszichológiai hatásaira vonatkozóan. Sándor mindig is kedvelte a videojátékokat, számítógépeket, így nem volt kérdés, hogy valamilyen módon a digitalizációt is beépíti a kutatásba. Így született meg az OncoVR kalandjáték, amely egy egyedi fejlesztésű VR program dedikáltan egészségügyi felhasználásra. Főszereplője Mendi, a sárkány, aki egy lakatlan szigeten él. Neki segítenek a gyerekek megvédeni a kincseket a szigetre betolakodóktól. A kalandjáték során átélt interaktív feladatok elvonják a gyermekek figyelmét a mindennapi nehézségekről, ezáltal a program csökkenti az orvosi kezelések során jelentkező szorongásos tüneteket, és hozzájárul a gyerekek betegséggel való pszichés megküzdéséhez.
A program hatásosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy Dr. Erdős Sándor rövid időn belül három budapesti kórházban – a Heim Pál Gyermekklinikán, a II. számú Gyermekgyógyászati Klinikán és a Dél-Pesti Centrumkórház gyermekosztályán – is elkezdte alkalmazni az OncoVR játékot az ott dolgozó szakorvosokkal és pszichológusokkal szorosan együttműködve. A program a gyakorlatban is rendkívül sikeresnek bizonyult, így nem volt kérdés, hogy a fiatal orvos más intézményekbe is elviszi a technológiát: az OncoVR kalandjátékot immár a Pécsi Gyermekgyógyászati Klinikán és a szegedi SZTE Gyermekgyógyászati Klinikán is alkalmazzák.
„Nagyon büszke és hálás vagyok azért, hogy az OncoVR programot új intézményekbe, ezáltal pedig még több gyermekhez juttathatjuk el a Vodafone Alapítvány segítségével. Úgy gondolom, hogy a jövő a digitális egészségügyé, melynek jó példája a VR technológia szorongáscsökkentő kórházi felhasználása. Nagy öröm számunkra, hogy innovációnkat vidéki kórházakba – így Pécsre és Szegedre – is elvihettük, ugyanakkor nem állunk meg itt: a Vodafone Alapítvánnyal azon dolgozunk, hogy további vidéki intézményekbe juthassunk el és tehessük könnyebbé a tartós kórházi ellátásra szoruló gyermekek mindennapjait.” – mondta el Dr. Erdős Sándor, az OncoVR alapítója és a Vodafone Digitális Kórházi Angyala.
„Nagyon érdekes volt a figyelemelterelés mellett, hogy az egyik kislány teljesen döbbenetes módon játszott. Nem lövöldözött a gyógyszerekkel a gonosz lényekre, akik a szigetre érkeznek, hanem megállt és körbenézett. Lenyűgözte, hogy egy teljesen más valóságba került. Az érdekelte, hogy bemehet-e a vízbe. Örömmel mondta, hogy érzi a homokot a lába alatt. Visszahőkölt, amikor lenézett a lába alá egy másik helyen a játékban, ahol látta milyen magasan van. Ez a kislány erre a 25 percre teljesen ki tudott lépni a kórházi környezetből, ami számunkra egy fontos eredmény volt, számára pedig egy felbecsülhetetlen élmény. Ez a fajta virtualitás nagyon üdítő tud lenni egy ilyen ingerszegény környezetben, hiszen az onkológián be vannak a gyerekek zárva a négy fal közé. Ez a kislány az eszköz segítségével felnézett az égre megkeresni a napot, addig forgatta a fejét a szemüveggel, amíg meg nem találta.” – mondta el Kanizsai Melinda, orvos, a Mosoly Alapítvány zeneterapeutája.
"Az OnkoVR program azt a célt szolgálja, hogy a gyereknek a játék szereplőin és azok feladatain keresztül képi elképzelése legyen arról a folyamatról, amely a kezelés alatt a testében zajlik." – mondta el a program kapcsán Dr. Kovács Dénes, Szakpszichológus, a Reménysugár Alapítvány kuratóriumi elnöke.
A két vidéki kórház bevonásával az OncoVR program immár átlépte a 100 megtartott foglalkozás számát, ezáltal közel 50 kórházi ellátásra szoruló gyermek mindennapját tette könnyebbé és segített a szorongás legyőzésében.