Kapcsolódó cikkek
- Ezek a legnépszerűbb előadók és zeneszámok az NMHH szerint 2022. november 11.
- Virtuális valóság videókkal támad a YouTube Androidon 2015. november 9.
- 8K-s videotartalmak érkeznek a YouTube-ra 2015. június 11.
- Ma kezdi meg működését a YouTube gyerekbarát változata 2015. február 23.
- A YouTube beismerte az új kommentrendszer hibáit 2013. november 29.
- Megújult a YouTube iOS alkalmazása 2013. április 16.
- A YouTube 8 éve 2013. február 19.
- Nexus Q: a Google-féle multimédiás zseni 2012. június 28.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Zenék és gyerekdalok a YouTube nézettségi toplistáján
Újabb világrekordot döntött meg a legnézettebb YouTube-videó: a Baby Shark-dalt immár 11 milliárdnál is többször hallgatták meg a legnépszerűbb videómegosztó platformon. Dallos Zoltán, a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője arról beszélt a top 20-as listán továbbra is csak zenék és gyerekdalok találhatók, de az edukatív tartalmak is egyre inkább törnek felfelé, és egyre több cég használja márkaépítésre is a hatalmas felhasználói bázissal rendelkező oldalt.
2016-ban debütált, 2020 novemberében a legnézettebb videó lett a YouTube-on, 2022 januárjában pedig a világon elsőként lépte át a 10 milliárdos megtekintést az alighanem mindenki által ismert Baby Shark-dal. A legutóbbi mérföldkő óta még egy év sem telt el, de az alkotók most egy újabb sikert könyvelhettek el, hiszen a napokban már a 11 milliárdos nézettségi mutatót is áttörték.
Dallos Zoltán, a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője elmondta, a YouTube top 20-as listáján jelenleg 13 zene és 7 gyerekdal található. Mint fogalmazott, az emberek alapvetően szórakozásra használják a legnépszerűbb videómegosztó platformot, ez teszi ki a felhasználási mód 70-80 százalékát.
„A YouTube a zenehallgatás mellett kvázi a televíziót is képes helyettesíteni, elég csak arra gondolni, hogy a gyerekek itt nézik már a legtöbbször a kedvenc meséiket. Új trend, hogy a videók megosztásának köszönhetően egyre gyorsabban érik el bizonyos tartalmak az 1 milliárdos lejátszást. Míg régebben ez sok-sok évbe telt a legfelkapottabb videók esetében is, Adele Hello című számának a klipje például rekordidő, mindössze 87 nap alatt tudta ezt a számot realizálni” – magyarázta.
A szakember felhívta rá a figyelmet, a Google mellett a YouTube a legnagyobb keresőmotor, ahol a jó tartalmak elérése exponenciálisan tud gyarapodni, azaz jóval gyorsabban lehet kitűnni egy-egy videóval a tömegből, mint korábban.
A magyar cégek kevesebb mint egy százaléka rendelkezik YouTube- csatornával
Dallos Zoltán beszélt arról is, a szórakoztató felvételek mellett ma már az edukatív és üzleti tartalmaknak is van létjogosultsága a platformon, Magyarországon mégis nagyon kevesen élnek ezzel a kecsegtető lehetőséggel.
„Rendkívül kevesen vannak jelen hazánkban üzleti céllal a YouTube-on. Felmérések szerint a magyar cégek kevesebb, mint egy százaléka rendelkezik YouTube-csatornával, ami lesújtóan alacsony arány, pedig ez egy rendkívül hatékony márkaépítő módszer tud lenni. Zseniálisan jó eszköz például azoknak, akik szeretnék megmutatni a folyamataikat, betekintést engednének a kulisszatitkokba annak érdekében, hogy jobban megismerjék őket a leendő ügyfelek és vásárlók. Ezzel a márkával egy időben a bizalmat is remekül lehet építeni” – mondta a DLX MEDIA marketingügynökség ügyvezetője.
Rámutatott, alapvetően két tényező befolyásolja azt, hogy egy YouTube-ra feltöltött videó mennyire lesz népszerű. Mivel a platform algoritmusának az a célja, hogy minél tovább ott tartsa a felhasználót, ezért a tartalomgyártókat is motiválják arra, hogy minőségi kontentet állítsanak elő, az legyen figyelemfelkeltő. A másik nagyon fontos dolog a borítókép és a címsor együttese, hiszen ezeken múlik, hogy egyáltalán mennyien kattintanak bele a videóba.
Dallos Zoltán szerint ha mindkét feltétel teljesül, akkor már nagyobb az esélyünk arra, hogy a YouTube feljebb soroljon a találati listán, így több emberhez juthatunk el. Végezetül azt is hozzátette, érdemes szakértői segítséget kérni a videók készítéséhez és azok menedzseléséhez, hiszen ezen kívül számos olyan apró trükk létezik, amivel a magunk malmára hajthatjuk a vizet.