Kapcsolódó cikkek
- Mikor és hogyan érdemes mobilalkalmazást létrehozni? 2022. december 5.
- 25-ször gyorsabb internet jöhet! 2022. március 10.
- A Vodafone 1 Gigabit sebességű vezetékes internete már 1,5 millió otthonban és vállalkozásban érhető el 2021. augusztus 31.
- Díjmentes oktatási oldalak a Telenortól 2020. november 22.
- Első szolgáltatóként vezeti be a Wi-Fi 6-ot a Telekom 2020. november 19.
- Telekom információk 30 napos ingyenes vezetékes internethez 2020. november 14.
- Megvan a kétmilliomodik gigabites végpont a Telekom optikai és kábelhálózatán 2020. május 19.
- Könnyen elérhető profi online vállalati környezet az újrakezdéshez 2020. május 18.
- Fedd le extragyors internettel az otthonod legtávolabbi zugát is 2019. március 11.
- Gyorsabb internetet ígér a MÁV-START 2019. február 26.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A sebességnél is fontosabb a stabil netkapcsolat
Új fejlődési szakaszba lépett az internet-hozzáférési szolgáltatások piaca: már nem a sebesség a meghatározó tényező egy ajánlatnál, hanem a megbízhatóság. A Deloitte 2022-es szélessávú internethasználat fogyasztói felmérése arra kereste a választ, hogy mi alapján döntenek a fogyasztók.
A Deloitte 2022-es Broadband Consumer Survey fogyasztói felmérés magyar részében több mint 2 000 fogyasztó vett részt. A tanulmányban a magyar piacra vonatkozó adatok a 18-65 év közötti fogyasztók országos reprezentatív mintáján alapulnak. Magyarország mellett Csehország, Lengyelország, Németország fogyasztói piacát vizsgálta a Deloitte.
„A COVID-19 világjárvány alatt a szélessávú, stabil internetkapcsolathoz való hozzáférés határozta meg a munkavégzésben és a távoktatásban való részvétel lehetőségét. Ez volt az a fordulópont, amikor a kommunikáció biztonsága és a kapcsolat minősége elsődleges szemponttá vált a fogyasztók nagy részének.” – mondta Hosszu Gábor, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.
Ezt a tendenciát több, különböző adat is alátámasztja: a válaszadók több mint fele kész többet fizetni az internet-hozzáférésért a magasabb minőség érdekében, és minden ötödik fogyasztó hajlandó fizetni egy alternatív csatornáért az elsődleges kapcsolat esetleges meghibásodása esetén. Ezzel együtt ötből négy fogyasztó tapasztalt valamilyen problémát internetelérésével. Annak ellenére, hogy a válaszadók kevesebb mint kétharmada elégedett csak jelenlegi internetszolgáltatójával, a többi vizsgált piaccal összehasonlítva meglepően kevesen készek szolgáltatót váltani.
Magyarországon vannak még olyan földrajzi területek, ahol az alapvető paraméterekkel rendelkező szélessávú hálózat kialakítása szükséges, ez az arány azonban elenyésző: minden negyedik fogyasztó minimum 50 Mbit/s átviteli sebességgel rendelkezik. Mindazonáltal, a válaszadók közel kétharmada az 500 Mbit/s sebesség feletti kapcsolatokat jelölte meg optimálisnak, az 1 Gbit/s -os internet pedig valódi értéket jelent a felhasználók számára. Ennek megfelelően a modern optikai üvegszálas hálózat már a második legnépszerűbb technológiának számít hazánkban; a legtöbb válaszadónak nem okoznak kellemetlenséget a kiépítésével járó munkálatok sem. Néhány kulcs adat a felmérésből:
- A többi vizsgált piaccal összehasonlítva hazánkban a legnagyobb az 1 Gbit/s sebességet elérő fogyasztók aránya.
- Az internetkapcsolat megbízhatósága és stabilitása kulcsfontosságú a válaszadók 94%-ának, akik egyre inkább hajlandóak többet fizetni az internet-hozzáférésért, ha ez a kapcsolat jobb minőségét eredményezi.
- A válaszadók közel 57%-a nyilatkozott úgy, hogy hajlandó magasabb díjat fizetni a jobb minőségű internetkapcsolatért, a válaszadók 20%-a pedig hajlandó fizetni az elsődleges internet meghibásodása esetén egy automatikusan elérhető tartalék szolgáltatásért.
„A fogyasztói attitűd megváltozása a távközlési szolgáltatók számára azt jelenti, hogy újra kell gondolniuk a kínálatot, árpolitikát és beruházási terveket a kapcsolat minősége és a felhasználói élmény növelése érdekében. A jelenleg megfigyelhető piaci változások sok fogyasztó számára lehetőséget jelenthetnek egy megbízhatóbb és stabilabb kapcsolat megszerzésére, valamint a távközlési szolgáltatások tudatosabb megválasztására.” – tette hozzá Gercsák Csilla, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának menedzsere.