Kapcsolódó cikkek
- Idővel MP3 és DLNA támogatást kap a PS4 2013. november 14.
- Karácsony előtt érkezik a PS4 2013. október 11.
- PlayStation meglepetések a Gamescomon 2013. augusztus 22.
- Közösségi játékélményt nyújt a Play Station 4 2013. június 12.
- Play Station 4 mustra 2013. június 11.
- Kisebb és könnyebb a karácsonykor megjelenő új PlayStation 3 2012. szeptember 20.
- Évi 45 játék PlayStation Plus előfizetéssel 2012. július 16.
- Varázskönyv a PlayStationhöz a Harry Potter írónőjétől 2012. június 6.
- Skype videocsevegés a PlayStation Vita konzolokon [Videó] 2012. április 25.
Legfrissebb híreink
Egymillió PS4 fogyott az első napon
Nagy volt az érdeklődés a Sony új PlayStation 4 játékkonzolja iránt az Egyesült Államokban, ahol november 15-én kezdték el árusítani a boltokban, az első 24 órában több mint 1 millió darabot adtak el belőle. Az eladási statisztikák alapján a konzolpiacon ez a valaha volt legsikeresebb nyitás - írta a brit Financial Times napilap hétfőn.
A Sony szerint "fenomenális" volt az érdeklődés a fogyasztók részéről az új konzol iránt és Andrew House, a Sony Computer Entertainment vezérigazgatója szerint el vannak ragadtatva a cégnél. A vezérigazgató a továbbiakban is erős eladásokra számít az Egyesült Államokban és további érdeklődésre, amikor november 29-én Európában és Latin-Amerikában is elérhetővé válik a PS4.
A Times cikke szerint a Sony nagy kihívás elé állította a rivális Microsoftot, amelynek új Xbox One konzolja e hét pénteken fog megjelenni. A Microsofttól most mindenki azt fogja várni, hogy sikerül-e felülmúlnia a Sony egymilliós nyitását. A PS4 kezdőára az Egyesült Államokban 399 dollár volt, az Xbox One viszont 499 dollárba fog kerülni. Ennek megfelelően a Microsoft konzolját nehezebb lesz eladni a magasabb ár miatt, de már kisebb eladással is el fogja érni a Sony bevételét.
A Sony célkitűzése, hogy a naptári év végégig 3 millió PS4-t adjon el, és a következő márciusban befejeződő pénzügyi év végéig 5 millióra növelje a számot. Az IHS elemzése szerint a következő öt évben a Sony 49 millió PS4 konzolt adhat el, a Microsoft pedig 38 millió új Xbox One készüléket értékesíthet.
A Microsoft és a Sony is kiemelten fontos termékként kezeli az új játékkonzolját. A Sony terméke inkább a teljesítményre és magukra a játékokra helyezi a hangsúlyt, míg a Microsoft konzolján lehet majd televíziós műsorokat vagy filmeket is nézni, zenét hallgatni és internetes közösségi szolgáltatásokat használni. A két cég eltérő módon próbálja növelni vásárlói körét, s korai lenne megmondani, hogy melyik lesz a sikeresebb - írta a Financial Times.