Kapcsolódó cikkek
- A zenelejátszók és a fényképezőgépek használatát is befolyásolja az okostelefonok terjedése 2012. április 14.
- Nexpaq: moduláris tok okostelefonokhoz 2015. április 30.
- 12 millió G4-et értékesítene az LG 2015. április 30.
- Kínában a Xiaomi az elsőszámú okostelefon gyártó 2015. április 29.
- Bőr hátlappal és ütős felszereltséggel debütált az LG G4 2015. április 29.
- Pénztárcabarát mobil a Huawei műhelyéből – Honor 4c 2015. április 28.
- Már fehér kiadásban is kapható a BlackBerry Classic 2015. április 28.
- Kompakt telefon ütős aksival – pletykák a Sony Xperia P2-ről 2015. április 27.
- A Nokia tagadja, hogy újra az okostelefon-piacon próbálkozna 2015. április 27.
- Új, Porsche Design BlackBerry mutatkozhat be hamarosan 2015. április 27.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Még mindig sok balesetnek a mobil az oka Amerikában
Egy San Diegó-i konferencián bemutatott új tanulmányból kiderült, hogy 80%-kal csökkent a tizenéves sofőrök balesetveszélyes manővereinek száma, amikor blokkolták telefonjaik hívásait és SMS-eit, valamint filmezték őket vezetés közben. Azonban az autóbaleset továbbra is első helyen áll az amerikai tinédzserek megelőzhető halálozási okai között.
A filmezéssel és a telefon kiiktatásával jelentősen mérséklődött a kockázatos közlekedési események, többek közt a vészfékezések és a hirtelen irányváltások száma – magyarázta Beth Ebel, a kutatás vezetője, a Seattle-i Washingtoni Orvosi Egyetem Harborview baleset-megelőzési központjának igazgatója.
Az autóbaleset továbbra is első helyen áll az amerikai tinédzserek megelőzhető halálozási okai között – közölte Ebel, aki az amerikai gyermekgyógyászati társaságok éves konferenciáján, San Diegóban mutatta be tanulmányuk eredményeit.
Kollégáival 29, 15 és 19 év közötti sofőrt követett hat hónapon át. Egyik csoportjukat beépített kamera filmezte vezetés közben, egy másik csoportnak a filmezés mellett blokkolták a telefonjait, a harmadik csoport mindezen beavatkozások nélkül vezethetett.
A kamerák akkor kezdték a felvételt, ha a fiatal a fékre taposott vagy kanyarodott, ilyenkor kigyulladt egy jelzőfény, amely a sofőr tudtára adta, hogy filmezik és a felvételt elküldhetik a szüleinek. Egyeseknek olyan programot töltöttek le az okostelefonjára, amely blokkolja a hívást és az SMS-ezést, amikor az autó mozgásban van.
Ezek az intézkedések az első két csoportban 80 százalékkal csökkentették a kockázatos vezetési manőverek számát a harmadik csoporthoz képest, amelyet nem filmeztek az autóban és amelyben a sofőrök okostelefonjait sem blokkolták. A tinédzserek, akik vezetés közben sem telefonálni, sem SMS-ezni nem tudtak, óvatosabban vezettek, mint azok, akiknél vezetés közben csak a kamera működött, de a különbség statisztikailag nem volt szignifikáns.
Képek: smithsonianmag.com