Kapcsolódó cikkek
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek 2012. március 2.
- ESET Mobile Security for Android - A mobiltelefonok biztonságáért 2012. március 1.
- Opera Mobile 12: WebGL támogatással 2012. március 1.
- Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE a T-Mobile kínálatában 2012. március 1.
- Android 4.0 mobil Bang & Olufsen ICEpower hangrendszerrel - Lumigon T2 2012. február 29.
- A Gameloft kiterjeszti játékait az Intel-alapú okostelefonokra és tabletekre 2012. február 29.
- Lava XOLO X900 – Intel Atom alapú mobil Indiának 2012. február 29.
- Orange Santa Clara: Intel Atom processzorral 2012. február 29.
- Páratlan szórakozás a Samsung GALAXY S WiFi 4.2-vel 2012. február 28.
- Panasonic Eluga Power: 5 hüvelykes HD képernyővel 2012. február 28.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Új lehetőség az androidos közösségi navigációra - Egérút
A Geox Kft. és az Antares Kft. által fejlesztett Egérút ingyenes, magyar fejlesztésű, közösségi autós navigációs alkalmazás az Android platformot használók részére, mely a felhasználóktól kapott valós idejű forgalmi információk és egy operátor által rögzített forgalmi korlátozások alapján tervezi meg a leggyorsabb útvonalat. Ismerős megoldás, ugye?
Az Egérutat az Android Marketről ingyenesen letöltők és használók autózásaik adataival automatikusan pontosítják, és ezzel hozzájárulnak a forgalmi dugók, így a szmog csökkentéséhez. A szoftver működési elve a Waze nevű alkalmazáséhoz hasonlítható, melyről már korábban beszámoltunk. Persze azért bőven akad különbség a két navigációs program között.
A jelenleg béta teszt alatt futó Egérút már képes az időalapú tervezésre, így ténylegesen a leggyorsabb útvonalat ajánlja fel, köszönhetően
1. a közösségi alapon, anonim módon gyűjtött forgalmi adatoknak,
2. a központban, a forgalmi akadályokról az operátor által rögzített információknak,
3. a közösségi navigáció igényeihez fejlesztett szoftvernek,
4. a mögötte lévő naprakész térképi adatbázisnak.
Mivel az Egérút öntanuló, ezért minden egyes megtett autóúttal pontosabbá válik. A közlekedésben résztvevők – a begyűjtött és a szerver felé szolgáltatott adatokkal – segítséget nyújtanak a központi rendszernek és a rendszert használó többi résztvevőnek, így létrejön egy olyan közösségi tudás, mely más minőséget jelent az útvonaltervezésben az eddigi egyéni navigációval szemben. Az Egérút fejlesztői és a dugókban ülők ezért egyaránt bíznak benne, hogy a jelenlegi háromezres felhasználói kör gyorsan tovább bővül.
Az alkalmazás használatakor az utazás alatt a navigációs rendszerekben megszokott képi jelekkel és hangutasításokkal találkozunk, de a háttérben zajló folyamatok teljesen mások, mint egy hagyományos navigáció esetében. A különbség ott jelentkezik, hogy az útvonaltervezés nem a mobiltelefonon, hanem egy központi szerveren történik, amely információkkal rendelkezik a város forgalmi helyzetéről, ezért képes olyan útvonaljavaslatokat tenni, melyek figyelembe veszik az aktuális forgalmi adatokat. Ehhez természetesen folyamatos internetkapcsolat szükséges, így a rendszer havi 20-40 megabyte adatforgalmat generál.
Az Egérút 2012 elejéig folyamatos fejlesztéssel eléri az 1.0-ás verzió szintjét, amikorra a térkép alapú úti cél beállítás, az érdekes pontok adatbázisa (POI) valamint az éjszakai üzemmód is működik. Várhatóan 2012 első negyedévében lesz elérhető az alkalmazás az iPhone és a Windows Phone 7 platfomor használók számára.
Az Egérút letöltése az Android Market felületéről
Te mekkora sikert jósolsz az Egérútnak? Vajon méltó ellenfele lesz a már széles körben elterjedt, ugyanezen az elven működő Waze-nek?