Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone ügyfelei a legelégedettebbek 2016. február 3.
- A honor 5X stílusos, mégis megfizethető 2016. február 2.
- Kaspersky: az idősebbek sokkal körültekintőbb internet-felhasználók 2016. január 16.
- Az Apple és az Ericsson szabadalmi licencmegállapodást írt alá 2015. december 23.
- Még mindig laptopot vesznek karácsonyra az emberek 2015. december 3.
- Ericsson inkubátor az 5G magyarországi előmozdítására 2015. november 30.
- Hat év múlva megtízszereződik a mobil adatforgalom 2015. november 27.
- Az Ericsson Lean Carrier egy 5G-koncepciót vezet be az LTE hálózatokba 2015. november 6.
- Drasztikusan csökkenti a Microsoft a OneDrive tárhelyeket 2015. november 3.
- A ZyXEL új átjárója akár 50 felhasználónak is gyors netet biztosít 2015. október 30.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit
Az Ericsson (NASDAQ: ERIC) a mai napon négy új alkalmazást vezet be a kommunikációs szolgáltatóknak az 5G közeledtével megjelenő üzleti lehetőségek kihasználása támogatására. A megoldásokat a Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress 2016, MWC – Barcelona, 2016. február 22 - 25.) mutatják be.
A Dolgok Internetének (IoT), az 5G technológiának és a felhőnek köszönhetően a szolgáltatók egyre több, különféle hálózathasználati módot tapasztalhatnak majd, amelynek eredményeként új értékláncok, pénzügyi modellek és üzleti lehetőségek alakulnak ki. Az előttük álló lehetőségek kihasználása érdekében a szolgáltatóknak folyamatosan át kell alakulniuk és az ügyfeleik számára új értékteremtési módokat kell kialakítaniuk.
E fejlődéssel egy időben a hálózati teljesítmény egyre fontosabbá válik és egyre nagyobb kihívás elé állítja a szolgáltatókat. Egy az Ericsson Mobilitási Jelentésének (Ericsson Mobility Report) a világkongresszusra készített kiadása szerint a gyenge minőségű videó streaming élmény valójában kétszeresen is visszaüthet, mert nem csak a szolgáltató márkaértékét csökkenti, de egyúttal a versenytársak márkaértékének növekedését is elősegíti.
1. Új megoldás: Mobile Broadband for Everyone
Az Ericsson Mobilitási Jelentés legutóbbi száma szerint a WCDMA/HSPA mobil szélessávú hálózatok 2021-re világ népességének 90%-át lefedik. Egyelőre azonban a világ népességének több mint fele nem rendelkezik internet hozzáféréssel, különösen a fejlődő országokban. Ez hatalmas lehetőséget kínál a mobil szolgáltatóknak.
A mobil internet mindenki számára elérhetővé tételére vonatkozó jövőkép valóra váltása érdekében az Ericsson három különböző feladatot igyekszik egyszerre megvalósítani: a hálózati teljesítmény növelése, az operatív hatékonyság javítása és a mobil szélessávú lefedettség költségének csökkentése. Az Ericsson WCDMA Flow of Users megkettőzi a meglévő infrastruktúra hálózati teljesítményét, a Zero Touch WCDMA három nagyságrenddel növeli meg a hálózat operatív hatékonyságát, míg a Mobile Broadband Expander drámai mértékben, akár 60%-kal csökkenti a TCO-t, jelentősen egyszerűsítve a meglévő csupán 2G-képes telephelyeket.
A Mobile Broadband for Everyone 2016 második negyedévében kerül üzembe.
2. Új megoldás 2: extrém alkalmazási lefedettség biztosítása
Az 5G irányába mutató fejlődés részeként és a létező LTE technológia teljesítményének és hatékonyságának a növekvő adatforgalom által a hálózat iránti követelmények teljesítése melletti javítása érdekében az Ericsson bevezeti új Ericsson Radio System szoftver és hardver fejlesztéseit, amelyek támogatják a világ első 1Gbps csúcs adatátviteli sebességeket kínáló üzleti LTE-jét a Cloud RAN hiper-skálázható rádió hozzáférési hálózat architektúrája mellett.
Az Ericsson Radio System nevű rendszert a 4x4 MIMO-t támogató három új rádió hozzáférési termék és új spektrum sávok is kiegészítik. Az extrém alkalmazás lefedettség iránti felhasználói igények hatékony kielégítése emellett multi-gigabit kapacitások és soksávos felhordási megoldások iránti keresletet is fokozza, amelyeknek kielégítésére további mikrohullámú kiegészítésekkel bővíti az Ericsson Radio Systemet.
Az extrém alkalmazás lefedettség biztosítása 2016. második negyedévétől áll rendelkezésre.
3. Új megoldás: Élményközpontú menedzselt szolgáltatások
Az előfizetők számára a hálózati teljesítmény és a felhasználói élmény egyre fontosabbá válik. A szolgáltatók élményközpontúvá válásának támogatása érdekében az Ericsson bevezeti a Service Operations Center (SOC) és az Experience Management Center (EMC) funkciókat az Élményközpontú menedzselt szolgáltatások kínálatából.
A SOC figyelemmel kíséri az olyan szolgáltatások teljesítményét, mint pl. a valósidejű videó streaming és hálózati böngészés, amelyet hálózati teljesítmény követelményekre fordítanak le és korrelálnak. Az EMC a fogyasztói élményeket és percepciókat monitorozza például ügyfélfelmérések, közösségi média analitikák, Net Performance Score vizsgálatok és lemorzsolódás elemzések révén, amelyeket aztán szolgáltatási teljesítmény követelményekre fordítanak le és korrelálnak.
A szolgáltatásminőséget és az ügyfeleik által az élményeikről kialakított képet jobban megértő szolgáltatók mindkét tényező révén jobban tudnak fejlődni.
Az Experience Centric Managed Services új szolgáltatásai azonnal elérhetővé válnak.
4. Új megoldás: Revenue Manager
A Revenue Manager konvergens, valósidejű díjazási és számlázó termék digitális szolgáltatók számára, amely egy nagymértékben konfigurálható felhő-alapú úttörő architektúrával biztosítja az automatizálás, a rugalmasság és az operatív hatékonyság új szintjeit. Ez a Hálózatba Kapcsolt Társadalom lehetőségeire és kihívásaira kialakított első üzleti támogató rendszer (BSS).
A termék lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy új termékeket és szolgáltatásokat vezessenek be napok alatt, új bevételi forrásokat használjanak ki a valósidejű bevételmegosztás révén és személyre szabott sokcsatornás interakciók, beágyazott analitikák és egységesített szabályzatkontroll segítségével fejlesszék a fogyasztói élményt.
A Revenue Manager 16 általánosan 2016. júniusában lesz elérhető.