Kapcsolódó cikkek
- CIB Bank a digitalizáció útján 2016. március 8.
- Tavaly várakozáson felül nőtt az okostelefonok piaca Romániában 2016. március 7.
- Fedélzeti wifit kaptak a KLM Dreamlinerei 2016. március 4.
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC 2016. március 1.
- Légy részese a Years & Years mai londoni koncertjének 2016. február 28.
- Új globális vezeték nélküli roaming szolgáltatás 2016. február 23.
- Felvásárlással bővíti hálózatát Bicskén a UPC 2016. február 11.
- Még mindig laptopot vesznek karácsonyra az emberek 2015. december 3.
- A britek már okostelefonjukról használják a legtöbbször az internetet 2015. augusztus 10.
- 2020-ra a világ népességének 70%-a okostelefon-felhasználó lesz 2015. június 4.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Korlátlan internet a mobilon, már nem csak meglévő UPC előfizetőknek
A UPC Mobil bevezetésével egy évvel ezelőtt vált teljes körű 4P – azaz internet, tévé, telefon, mobil – szolgáltatóvá a UPC Magyarországon. Korlátlan adatforgalmat biztosító mobilcsomagjaival a vállalat szembement a telekommunikációs piac korábbi megrögződéseivel.
A lépés tökéletesen bevált a távközlési cégnek, és új lehetőségeket nyitott meg a videós tartalmak fogyasztására vágyó felhasználók előtt – mindezt a társaság mobilhasználati kutatása is igazolta, mellyel az ITHAKA kutatócéget bízták meg. Az évforduló kapcsán rendezett háttérbeszélgetésen a cég bejelentette: korlátlan mobilcsomagjait hasonló kedvezménnyel kínálja a szolgáltatási területén élő összes ügyfelének, mint a UPC előfizetőknek.
A UPC 2015 tavaszán lépett piacra korlátlan adatforgalmat biztosító mobilszolgáltatásával. Az eltelt egy év tapasztalatairól és friss kutatásának eredményeiről a társaság a sajtónak szervezett szakmai beszélgetésen számolt be. „Egy évvel ezelőtt azzal a kifejezetten bátor, de logikus és stratégiailag átgondolt döntéssel léptünk a mobilszolgáltatói piacra, hogy versenytársaink közül egyedüliként korlátlan adatforgalmat adunk ügyfeleinknek.” – mondta Magnus Ternsjö, a társaság vezérigazgatója a sajtóeseményen. „Az elmúlt egy évben bebizonyítottuk, hogy méltó versenytársai vagyunk a többi szolgáltatónak, és az ügyfeleinktől érkező visszajelzések is megerősítettek benne, hogy jó úton járunk. Előfizetőink nagyra értékelik a nyugalmat, amit UPC Mobil korlátlan adatforgalma biztosít nekik az internetezéshez.”
Az ügyfelek elégedettségét a vállalat belső felmérései is igazolták, de a UPC szélesebb képet szeretett volna kapni róla, miként viszonyulnak előfizetői a korlátlan adatforgalom és az ebből fakadó szabadság élményéhez. A cég ezért megbízta az ITHAKA kutató céget, hogy egy UPC-s és nem UPC-s előfizetőket egyaránt tartalmazó ezerfős mintán vizsgálják meg, miként hat a korlátlanság az okostelefon-használatra. A felmérés legérdekesebb eredményei a következők voltak:
- A válaszadók túlnyomó többsége kifejezetten szoros fizikai-érzelmi kapcsoltban van okostelefonjával, több mint háromnegyedük úgy fogalmaz, „nem tudna nélküle élni”. A UPC Mobil előfizetők 82 százaléka érezte magára igaznak az állítást.
- Sokan mégsem tudják tökéletesen kihasználni készülékük lehetőségeit: a mobiljukon internetezők negyede minden hónapban kifut a rendelkezésére álló adatkeretből, 45 százalékukkal pedig már többször előfordult ilyen.
- A válaszadókat arra kérték, tippeljék meg bizonyos alkalmazások, funkciók napi adatforgalmát. A legtöbb esetben a becslések helytállók voltak – például hogy egy átlagos e-mail 10 KB és egy 1 óra hosszú video stream 500 MB nagyságú –, ami arra enged következtetni, hogy a felhasználók többsége megfontoltan, tudatosan netezik telefonján.
- Mindemellett azok, akik korlátlan adatforgalommal rendelkeznek, aktívabbak, ha úgy tetszik bátrabbak a tartalomfogyasztásban azon társaiknál, akik kénytelenek számolni a biteket. A UPC Mobil előfizetők átlagosan 10 funkciót – úgy mint csetelés, közösségi oldalak, navigáció, videó streaming, e-mail – használnak rendszeresen eszközeiken, míg a többi magyar okostelefon-használó 8-at. A 20-40 év közötti korosztályban a UPC előfizetők 12, a nem UPC-sek 9 funkciót használnak.
- A UPC Mobil ügyfelek 54 százaléka használja internetes oldalak böngészésére mobilját az otthon falain kívül, míg az összes magyarországi okostelefon-használó körében ugyanez a szám csupán 27 százalék. Az e-mail olvasás esetében 54:28, a videó streaming esetében 21:8 százalék az arány.
A felmérésben az okostelefonnal kapcsolatos legjellemzőbb gondolattársítások a “hasznos”, „szabadságot ad” és a „kapcsolat” voltak. “Örülünk ennek az eredménynek, hiszen éppen az volt a célunk, hogy korlátlan szabadságot adjunk ügyfeleinknek az internetezéshez, és hogy soha ne kelljen aggódniuk az adatforgalom miatt.” – mondta Herenyik Györgyi, a UPC termékmenedzsmentért felelős igazgatója. A vezető mindezt azzal a bejelentéssel egészítette ki, hogy a UPC Magyarország kedvezményes szolgáltatását megnyitja a szélesebb közönség előtt. A cég a szolgáltatási területén élőknek csaknem ugyanazzal a kedvezménnyel – mindössze ezer forintos árkülönbséggel – biztosítja minden csomagját, mint a UPC előfizetőknek.
“A UPC Mobil természetes része a UPC ökoszisztémájának, mely tökéletesen egészíti ki az otthoni tévézést, a videós és más szórakoztató tartalmak fogyasztását.” – mondta Magnus Ternsjö a szolgáltatás UPC portfolióban betöltött szerepével kapcsolatban. „A jövőbeli fejlesztéseink irányát továbbra is ügyfeleink igényeihez igazítjuk, hiszen innovációinkkal mindig az ő elvárásaiknak igyekszünk megfelelni. Mi vagyunk Magyarország leggyorsabban növekvő mobilszolgáltatója, a célunk, hogy idén is jelentősen növekedjünk, és továbbra is a legkiválóbb szolgáltatást nyújtsuk előfizetőinknek.”