Kapcsolódó cikkek
- PlayStation4 – túl a 2,1 millión 2013. december 3.
- Elkelt a 30 milliomodik PlayStation 3 2012. december 21.
- ASUS Echelon Camo Edition headset játékosoknak 2012. december 5.
- 6 millió PS4 talált gazdára 4 hónap alatt 2014. március 5.
- Limitált kiadású Metal Gear Solid 5 PS4 a Sonytól 2014. február 20.
- Egyre erősebb lendületet vesz a PS4 2014. február 19.
- Játékok érkeztek a Google Glassra 2014. január 31.
- Gran Turismo játékosok győztek a 24 órás dubai autóversenyen 2014. január 15.
- ASUS Cerberus headset játékosoknak – PC-khez és okoskészülékekhez 2014. január 13.
- Újabb 16 ország a PS4 táborában – köztük Magyarország is 2013. december 13.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Új headset kiegészítő PS4-hez – a virtuális valóság élményével
A Sony a GDC 2014 amerikai játékfejlesztői konferencián leplezte le új headset kiegészítőjét, amely a játékok virtuális valóságába helyezi a felhasználókat. Ezzel eddig még nem tapasztalt szintre emeli a játékélményt.
A Sony 2010 óta dolgozik a „Projekt Morpheus” (Morpheus) névre keresztelt fejlesztésen, amellyel a játékosok úgy érezhetik, hogy fizikailag is jelen vannak a játékokban. A fejre helyezhető képernyő a PlayStation kamerával együttműködve oly módon hozza létre a virtuális valóság élményét, hogy a játékos szeme elé vetített kép a fejmozgást követve valós időben változik. A Morpheus reprodukálni fogja a játékos kezét, a benne tartott PlayStation Move kontrollert pedig a játékban használt eszközre, így olyan érzetet fog kelteni, mintha valóban ő maga harcolna az ellenséggel, például egy kard segítségével.
A megoldás alkalmazza a Sony egyedi fejlesztésű 3D audió technológiáját is, amellyel a hang nemcsak körben, hanem alulról és felülről is hallható lesz, így élethűen ad majd vissza olyan hangokat, mint például a játékos léptei vagy a felette elrepülő helikopter. A hangrendszer emellett szintén követni fogja a fejmozgást, amely tovább fokozza a valóságérzetet a 360 fokos virtuális világban.
A vállalat bízik abban, hogy a megjelenés után 3 hónappal már több mint 6 millió eladásnál járó PlayStation 4 konzol a vezeték nélküli kontroller, a PS Move és a Morpheus kiegészítőkkel áttörést fog hozni a szórakoztatásban, mind a vizuális és audió élményben, mind a játékok irányíthatóságában, kezelhetőségében és tartalmában. A fejre szerelhető kiegészítő a kompatibilis játékok kidolgozása érdekében hamarosan elérhetővé válik a fejlesztők számára, ablakot teremtve egy új, izgalmas világba.
A jelenleg zajló San Francisco-i játékfejlesztői konferencia, a Game Developpers Conference (GDC) amerikai Sony standján a látogatók nemcsak megtekinthetik, hanem négy különböző bemutató játékkal ki is próbálhatják az eszközt. Az EVE Valkyrie (CCP) demójában kipróbálhatják a játékban szereplő űrhajó vezetését, felfedezhetik a Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.) sötét árnyakkal teli világát, a The Castle (SCE) játékban tesztelhetik a PS Move használatát, a The Deep (SCE) világában pedig egy cápaketrecből szemlélhetik a veszélyekkel teli mélységet.
A Project Morpheus jellemzői:
Összetevő: |
Processzor, fejre tehető egység |
MegjelenítésÍ: |
LCD |
Panel méret: |
12,7 cm (5 hüvelyk) |
Panel felbontás: |
1920×RGB×1080 (960×RGB×1080 szemenként) |
Látószög: |
90 fok |
Érzékelők: |
Sebességmérő, giroszkóp |
Kapcsolat: |
HDMI + USB |
Funkció: |
3D audió, Social Screen |