Kapcsolódó cikkek
- Továbbfejleszti a Samsung a Galaxy S5-öt? 2014. április 29.
- Galaxy Beam2 – projektoros kisokos 2014. április 28.
- Swarovski kristályokkal ékesített Galaxy S5 2014. április 28.
- 80 millió okostelefon értékesítése a cél a Huaweinál 2014. április 25.
- Bővíti piacát a Xiaomi 2014. április 24.
- Moto E – szupervékony belépő 2014. április 22.
- Munkából is irányítható a Samsung mosógépe 2014. április 18.
- Nyáron jön az első Samsung Tizen mobil 2014. április 17.
- Jobban kezdett a Galaxy S5, mint elődje 2014. április 15.
- Április 29-én debütál a fotózásra kiélezett Galaxy K 2014. április 15.
Legfrissebb híreink
- Testre szabott nyelvleckékkel jön az Uwaizy alkalmazás
- Hazánkba érkezik a kínai nehézsúlyú bajnok
- A Sony Xperia 1 VI mostantól látványos „skarlátvörös” árnyalatban is elérhető
- Bemutatták az első ultraalacsony bemeneti késleltetésű Bluetooth-technológiát
- Újabb remekművek érhetők el a The Frame TV-ken
Csökkent a Samsung és az Apple piaci részesedése mobilfronton
Hosszú idő után először mutat csökkenő tendenciát a Samsung okostelefon-piaci részesedése. A vállalat 2014 első negyedévében 89 millió készüléket értékesített, amely önmagában szép eredmény, ám a nagy tortában mégis kevesebb szelet jutott neki és az Apple-nek is.
A Strategy Analytics kutatócég adatai alapján a Samsung az első negyedében (Q1) 89 millió okostelefont értékesített, amely nem volt elég ahhoz, hogy ezzel növelje piaci részesedését, pedig a tavalyi év azonos időszakához képest 20 millióval több készüléket értékesítettek. A vállalat összességében 28%-kal növelte okostelefon-eladásait. A piaci részesedés azonban más képet mutat: 2013 azonos időszakában a Samsung az okostelefon-piac 32,4%-át birtokolta, mostanra azonban ez a szám 312,%-ra csökkent.
Az Apple eredményei sem jobban a Samsungénál: a kutatócég adatai szerint 17,5%-ról 15,3%-ra esett vissza részesedésük, pedig a telefoneladások esetükben is növekedtek: 37,4 millióról 43,7 millióra.
A Huawei esetében nem változtak az eredmények, tavaly óta stabilan tartják a 4,7%-ot. A Lenovo viszont riválisaival ellentétben javított mutatóin: 3,9%-ról 4,7%-ra tornászta fel magát.
Érdekes, hogy bár a Samsung veszített piaci részesedéséből, saját háza táján viszont növekedéssel számolhat, amely azt mutatja, hogy a kis szereplők egyre inkább törnek fel, és egyre jobban teret nyernek a piacon, melyet a fenti ábra is szemléltet. A többi piaci szereplő tavaly óta összességében növelték részedsedéüket: 41,5%-ról 44,1%-ra.
Forrás: Reuters.com