Kapcsolódó cikkek
- A Telenor már teszteli a jövő telefonhívásának alapját, a Voice over LTE technológiát 2016. február 26.
- Megjelent a Cisco előrejelzése a mobil adatforgalom alakulásáról 2016. február 19.
- Az Ericsson az 5G-hez közelíti a hálózati lefedettséget, a hálózat teljesítményét és képességeit 2016. február 4.
- A Balatonnal a nyári hónapokban az átlagos havi mobil adatforgalom ötszörösét, hatszorosát várja a Telekom 2016. június 23.
- Nagy bejelentésre készül a Telenor 2016. június 14.
- Eljött a telekomosok nyara 2016. június 6.
- A Telekom új Travel&Surf roaming csomagokat kínál az utazóknak 2016. június 1.
- 4G hálózaton végzett teszthívást a Magyar Telekom 2016. május 17.
- Minden Hipernet előfizetéshez elérhetők a VoIP-szolgáltatások 2016. május 6.
- Növekvő SMS-forgalom karácsonykor, de éves szinten csökkenő tendenciát mutat 2015. december 30.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A magyar fiatalok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják a Telenor nemzetközi felmérése szerint
A Telenor hét országban vizsgálta meg a rutinos mobilhasználónak számító fiatalok kommunikációs szokásait. A magyar felhasználók számára a hagyományos mobil hanghívás még fontosabb a Facebook Messengernél és a hasonló üzenetküldő appoknál, viszont az SMS-ezésnél már népszerűbb a Viber és más csevegőappok.
A Telenor Research, a cégcsoport kutatással foglalkozó szervezete a 16-35 év közötti felhasználók mobilkommunikációs szokásairól készített átfogó kutatást olyan magyar, szerb, svéd, norvég, thai, maláj, és pakisztáni fiatalok vizsgálatával, akik „digitális bennszülöttnek”, vagyis a digitális szolgáltatásokat rutinosan használóknak számítanak. A Telenor azért ezt a demográfiai csoportot térképezte fel, mert szokásaik hasznos tapasztalatokkal szolgálhatnak a jövőben megjelenő, a felhasználók szélesebb körét célzó kommunikációs szolgáltatások fejlesztéséhez.
A fontos dolgokat a fiatalok is telefonon intézik
A kutatás hazai fiatalokra vonatkozó eredményei azt mutatják, hogy a magyar fiatalok többsége (78%) leginkább telefonálni szokott a mobilján, ám a második leggyakoribb tevékenységnek már (72%) a különböző üzenőappok, például a Facebook Messenger vagy Viber használata számít.
A felmérés eredményeiből ugyanakkor az is kiderült, hogy a magyar fiatalok számára a legfontosabb a hagyományos hanghívás, ugyanakkor az üzenőappokban töltenek el több időt.
SMS-ezés helyett már messengereznek és e-maileznek a magyarok
A fiatalok nagyobb hányada (57%) küld e-mailt napi rendszerességgel mobiljáról, mint SMS-t (36%). Ugyanakkor a Skype és más hasonló internettelefonos alkalmazások népszerűsége még nem túl magas, ezt a felhasználók 28 százaléka használja napi rendszerességgel, videohívást pedig csak 20 százalék bonyolít naponta a készüléken.
Érdekesség, hogy míg a magyarok nagyjából azonos arányban vesznek igénybe hagyományos távközlési szolgáltatásokat (például mobilhívást, SMS-t) és internetes szolgáltatásokat (például Viber, Skype), ezzel szemben a maláj és thai fiatalok körében inkább az internetes szolgáltatások népszerűbbek, Szerbia pedig azzal tűnt ki, hogy az ott élő fiatalok indítják a legtöbb hagyományos hívást és SMS-t: 94%-uk legalább naponta egyszer mobiltelefonál.
Az üzenetküldő appok napi használatának tekintetében a magyar fiatalok megelőzik skandináv vagy pakisztáni társaikat, a szerb, maláj és thai felhasználókat viszont nem. A kapcsolattartáson túl egyre többen játszanak is az okostelefonokon: e tevékenységben a magyar, thai és maláj fiatalok jeleskednek - derül ki a felmérés eredményeiből.
A Facebook Messenger megszállta a fiatalok mobiljait
A Telenor Research adatai szerint a fiatal mobilhasználók 78 százaléka használta a Facebook Messengert az ismerőseivel való mobilos kapcsolattartásra a felmérést megelőző 6 hónap során, a népszerűségben második helyen pedig az e-mailezés áll 70 százalékos aránnyal. A harmadik és negyedik helyet a chat mellett internetes hang-, és videohívást kínáló Viber és Skype alkalmazások állnak 52 és 39 százalékos részesedéssel.
Meglepő eredmény, hogy az Instagram fotómegosztó alkalmazás beépített üzenőfunkciója révén 15 százalékos arányával megelőzi a WhatsApp üzenetküldő appot, amelyet a felhasználók 13 százaléka használt a kutatást megelőző 6 hónap során. A Twitter (9 %), az Apple iMessage (9 %) és a Snapchat (8 %) itthon jóval kevésbé népszerűek – derül ki a felmérésből.
"Ha a legfrissebb eredményeinket összevetjük a korábbi kutatásokkal, kiderül, hogy a 'digitális bennszülöttnek' számító felhasználók egyre nagyobb mértékben használják internetalapú kommunikációra okostelefonjaikat, függetlenül attól, hogy a preferenciáik piacról piacra változnak. Ugyanakkor a statisztikák azt mutatják, hogy a hanghívás és az SMS továbbra is fontos részét képezik a kapcsolattartásnak a vizsgált országokban” – mondta el Bjorn Taale Sandberg, a Telenor kutatásvezetője az eredmények publikálása kapcsán.
Akik már leginkább az interneten kommunikálnak
Az üzenetküldő alkalmazások a mobilinternet terjedésének köszönhetik globális népszerűségüket: Malajziában, Thaiföldön és Szerbiában kiemelkedően sokat használják a fiatalok ezeket az alkalmazásokat.
A csevegőappokon túl az internetalapú hang-, és videohívások is egyre nagyobb teret hódítanak a felhasználók körében, ezeknek a vizsgált országok közül Thaiföldön van a legnagyobb sikerük. Európában a szerb fiatalok a legaktívabb felhasználók, 49%-uk telefonál az internet segítségével, és 30%-uk pedig napi szinten szokott videotelefonálni. A lehetőség egyelőre egyáltalán nem népszerű északon, a norvég és svéd fiatalok harmada sosem használ ilyen kommunikációt, pedig a használathoz szükséges szélessávú internet rendelkezésre áll, ám ott a mobilinternet még nem túl olcsó, ellenben a mobil hanghívással és az SMS-sel, ami igen.