Kapcsolódó cikkek
- Érkezik az eddigi legfenntarthatóbb Nokia okostelefon 2022. szeptember 1.
- Mobilos tanácsok fesztiválozóknak 2022. július 29.
- Újabb készülékekkel bővíti kínálatát a HMD Global 2022. július 12.
- Háromnapos akkumulátor-üzemidővel érkezik a Nokia G11 Plus 2022. június 29.
- A HMD Global platina minősítést szerzett 2022. június 20.
- A Nokia X20 telefonokon is elérhető az Android 13 fejlesztői változata 2022. május 17.
- Kedvező árú Nokia okostelefonok érkeznek 2022. február 28.
- Márciusban érkezik a Nokia G11 és G21 2022. február 14.
- Ehető Nokia telefonnal ünnepli szülinapját a HMD Global 2021. december 1.
- Nokia G50 – Megbízhatóság mától 3 éven át 2021. szeptember 23.
Legfrissebb híreink
- Philips Evnia ünnepi gaming monitor kollekció
- Ez lett a legdrágább Casio karóra, ami hazánkban eddig valaha forgalomba került
- Az AGON by AOC bemutatja ünnepi gamer ajándékötleteit
- Az új GX7 fejlett WOLED technológiával és csatlakoztatási lehetőségek egész sorával érkezik
- A legtöbben Black Fridayre várnak a vásárlással, a HONOR pedig ebben is segít
Nem szívesen osztjuk meg a mobilunk PIN kódját
A párok legszívesebben az ételüket és a telefontöltőjüket osztják meg egymással, a telefon feloldókódja és a fogkefe viszont már tabunak számítanak – derült ki a Nokia készülékeket gyártó HMD Global Valentin-nap alkalmából készült kutatásából. A megélhetési költségek emelkedése sokakat önzetlenségre sarkall, az idősebb generációk pedig nehezebben osztozkodnak, mint a fiatalok.
A felmérés 3 kontinens 8 országában* vizsgálta, hogy mi az, amit szívesen osztunk meg a párunkkal, és mi az, amit inkább megtartunk magunknak. Az eredményekből kiderül, hogy az ételek (58%) és a mindennapi technológiai eszközök, mint például a laptopok (44%) megosztásában többé-kevésbé nyitottak vagyunk, a privát szféránkba azonban még a párunkat is nehezen engedjük be.
A megkérdezettek mindössze 16%-a osztaná meg a telefonja jelszavát a párjával, tehát a beszélgetéseink tartalmához és a fotóinkhoz még a bankszámlánknál (23%) is nehezebben adunk betekintést a partnerünk számára. A mindennapi tárgyak esetén viszont ennél valamivel romantikusabb kép rajzolódik ki: az emberek harmada szívesen aludna egy párnán a szerelmével, és nagyjából ugyanennyien a vizesüvegüket is megosztanák.
El a kezekkel a fogkefémtől!
A telefonunk tartalmánál már csak a személyes higiénáinkra figyelünk jobban: a legkisebb mértékben a fogkefénket (9%) és a fehérneműket (6%) adjuk kölcsön a párunknak, de még a fülhallgatónkat (15%) is leginkább csak a saját fülünkben tudjuk szívesen.
Ha a technológiai eszközöket nézzük, a párok harmada használ közösen egy tabletet, és nagyjából ugyanennyien a telefonjukat is megosztják. Az e-book olvasókat nagyrészt meghagyjuk magunknak (12%), mint ahogy a mindenféle zenei eszközöket (fejhallgatók, hangszóró) is csak a megkérdezettek negyede adja be a közösbe. Összességében viszont úgy tűnik, hogy a technológia tekintetében szeretünk osztozkodni, ugyanis csak 10% mondta azt, hogy semmilyen eszközt nem oszt meg a párjával.
Vannak, akik semmit sem osztanak meg szívesen
Az adatokból kiderül, hogy a fiatalabbak sokkal inkább egy húron pendülnek a párjukkal, legalábbis ha a dolgaik megosztásáról van szó: a 45 év felettiek 12%-a semmit nem osztana meg, a fiatalabbak körében pedig csak ennek a fele, mindössze 6% gondolkodik így.
A technológiai eszközök terén is ugyanez a helyzet: a 45 felettiek átlagosan 16%-a, míg a fiatalabbaknak csak átlagosan a 7%-a nem oszt meg semmilyen eszközt a párjával. Ez azonban persze fakadhat abból is, hogy az idősebb korosztályokra egyébként is kevésbé jellemző ezeknek az eszközöknek a használata.
„Tekintettel a mindennapos használatukra, nem meglepő, hogy gyakran megosztjuk egymással a töltőkhöz hasonló technikai eszközöket. A táblagépek pedig különösen a megoszthatóság jegyében készülnek, így például a Nokia T21 is, amely ideális az egész család számára; legyen szó munkáról vagy tanulásról, az egész készüléket úgy terveztük, hogy minden helyzetben helytálljon.” – nyilatkozta Adam Ferguson, a HMD Global termékmarketing-vezetője.
__________________
*A 8162 fő megkérdezésével készült 2023-as kutatást a HMD Global megbízásából a Censuswide végezte nyolc országban (Egyesült Királyság, USA, Németország, Finnország, Egyesült Arab Emírségek, Mexikó, Lengyelország és Románia).