Kapcsolódó cikkek
- Láss mindent, élj át mindent 2021. március 28.
- Otthoni moziélmény a Samsung készülékeivel 2021. március 26.
- A VDE elismerte a Samsung idei Neo QLED televízióit 2021. március 23.
- Szemkímélők a Samsung 2021-es Neo QLED modelljei 2021. március 16.
- Emmy-díjat kaptak az LG OLED tévéi 2021. február 3.
- A TP Vision bemutatja az ötödik generációs P5 képminőségjavító processzort 2021. január 28.
- Az LG új OLED- és továbbfejlesztett LCD paneles tévéi még jobb felhasználói élményt nyújtanak 2021. január 17.
- Még több izgalom és érzelem 2021. január 11.
- A Panasonic bemutatta idei csúcstévéjét 2021. január 10.
- A Samsung bemutatta a 2021-es Neo QLED, MicroLED és Lifestyle televízióit 2021. január 7.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A SES világszerte 361 millió televízióval rendelkező háztartásban van jelen
A SES közzétette éves Satellite Monitor piackutatásának eredményét, amely az iparág elsőszámú jelentése a műholdas televíziós elérésekről. A felmérés megerősítette a SES vezető pozícióját a közvetlen és közvetett tartalom műholdas közvetítésében. A SES továbbra is vezető szerepet tölt be az iparágban azáltal, hogy világszerte 361 millió háztartásba szállít, összesen 8265 csatornát, közülük csaknem 3000-et HD minőségben.
Az idei Satellite Monitor felmérés folyamatos növekedést mutatott Európában (+2 millió háztartás) és Afrikában (+2 millió háztartás). A SES keleti 19,2 fokos elsődleges orbitális pozícióban található műholdjai 118 millió televízióval rendelkező háztartást, az összes európai televízióval rendelkező háztartás több mint 43 százalékát szolgálják ki. A 19.2 fokról HD-tartalmat fogadó televíziós háztartások száma szintén növekedett 84 százalékra, ami az elmúlt 5 évre vetítve 30 százalékos növekedésnek felel meg.
Az alábbi táblázat a SES 2020-as televízióval rendelkező háztartásainak számát mutatja regionális bontásban:
Összességében a SES elérése a televízióval rendelkező háztartásokba kismértékben csökkent ebben az évben, ami főként az indiai szabályozó hatóság által bevezetett új jelentési módszertannak köszönhető, amely az aktív felhasználók új meghatározását írja elő.
Az OTT kiegészíti a lineáris tévét
Az európai televíziós piac 2020-ban fenntartotta az elmúlt 4 éves szintjét, 273,1 millió háztartást számlálva, amelynek 40 százaléka használ műholdas vételt. A Satellite Monitor kutatásainak egyik 2020-as trendje a HD és az UHD növekedése volt. A műhold továbbra is a HD számára választott platform, amely a HD TV-s háztartások közel 40 százalékát képviseli. Az európai HD otthonok száma 2020 végén 180,2 millió volt, ami 2019-hez képest 7,8% növekedést jelent. Ezenkívül az UHD képernyők 5 százalékponttal nőttek 2019 óta, és most az európai tévés otthonok 20 százalékában vannak jelen (50 millió UHD otthon).
A SES éves kutatásából kiderül az is, hogy az over-the-top TV (OTT) kiegészíti és nem helyettesíti a lineáris TV-t. Az elmúlt öt évben az OTT TV 138 százalékkal nőtt, míg a hagyományos lineáris televízió - akár műholdas, kábeles, IPTV vagy földi közvetítéssel - javarészt ugyanazon a szinten maradt. Emellett a lineáris TV-vel rendelkező televíziós otthonok 31%-a OTT-t használ. A Satellite Monitor kutatásai alapján Európában 78,4 millió OTT-otthon van, míg a tévével rendelkező otthonok teljes száma 2020 végén elérte a 273,1 milliót.
„Az iparág iránymutató jelentése, a Satellite Monitor idei felmérése ismételten megerősíti a SES vezető pozícióját globális elérésünk szempontjából, és a leginkább magával ragadó nézői élményt jelentő HD és UHD tartalom közvetítésére összpontosítva. A COVID-19 járvány minden eddiginél nagyobb mértékben növelte a tartalomfogyasztást. A világ nagy részén továbbra is a lineáris TV az elsődleges választás a nézők számára a hírek és információk fogyasztásához. Folytatni fogjuk az innovációt annak érdekében, hogy lehetővé tegyük videós ügyfeleink számára, hogy minél több képernyőn, minél nagyobb közönséget érhessenek el” - ismertette Steve Collar, a SES vezérigazgatója.