Kapcsolódó cikkek
- Ilyen lesz a Facebook Home? 2013. április 4.
- Holnap debütál a Facebook mobil? – HTC First 2013. április 3.
- Facebook és Twitter update BB10-re 2013. március 29.
- Mérföldkőhöz érkezett a YouTube 2013. március 21.
- A Facebook hatása a hangulatra 2013. február 20.
- A YouTube 8 éve 2013. február 19.
- Szerződésben vállalta, hogy távol tartja magát Facebooktól 2013. február 10.
- A Facebook használata irigységet és elégedetlenséget válthat ki 2013. január 22.
- HD kijelzős Facebook mobil érkezik? - HTC Opera UL 2012. november 6.
- Játékok, közösség és dual SIM – Nokia 110 és 112 [Videó] 2012. május 16.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
A közösségi média hálójában
Egy Mashable infografika segítségével most áttekinthetjük a közösségi hálózatok fejlődését 2000-től. Nagyjából ekkor indultak ezek az oldalak, azóta pedig fejlődnek, gyarapodnak, és egyre többen használják őket.
Nem is tűnik olyan távolinak, amikor átléptük a 2000-res évet, viszont a változások már annál jelentősebbek. És hogy mit jelent ez számokban? Egy évtized alatt Afrika ugrott a legnagyobbat ezen a téren, 3000%-kal nőtt az internethasználat, Ázsiában pedig számuk elérte az egy milliárdot, ami azt jelenti, hogy a Föld lakosságának egyhatoda ezen a kontinensen internetezik.
Nézzük, mi jellemez egy tipikus napot internet fronton! Ha úgy közelítjük meg a kérdést, vajon mennyi információt fogyasztunk egy átlagos napon, akkor bizony 168 millió DVD lemez telne meg vele. Bár a napi 294 millió e-mail és a 2 millió blogbejegyzés sem rossz.
Mi a helyzet a közösségi hálózatokkal? 2000 után kezdték meg térhódításukat, és azóta csak gyarapodnak és gyarapítják felhasználóikat.
2012-ben már az internetezők fele lépett be valamelyik oldalra, havi szinten pedig 63,2%-uk látogatta meg legalább egyszer valamelyik közösségi site-ot. 2013-ra a becslések szerint már a havi átlag 67,6% körül alakul majd, 2014-re pedig ez szám a 70,7%-ot elérheti. Vagyis az internetező társadalom majdnem háromnegyede a szociális hálón is jelen lesz két év múlva.
A legnépszerűbb közösségi oldal jelenleg a Facebook, amely tavaly átlépte az 1 milliárdos küszöböt. A legtöbb országban ez a domináns, bár Kínában tiltott oldalnak számít. A városok tekintetében Bangkokban a legnépszerűbb, minden más városnál többen használják itt Zuckerberg „találmányát”. Ami érdekes, hogy a TOP 5 város között nem találunk amerikait: második Jakarta, aztán Sao Paulo, Istanbul és Mexikóváros követi.
A YouTube történetét is elemeztük korábban, ebbe nem is mennék bele mélyebben, de azt kiemelném, hogy a Facebook után a második legkedveltebb közösségi oldalnak számít a havi egyedi látogatószámával (800 millió). Gondoltad volna, hogy naponta 500 évnek megfelelő videót néznek meg az oldalon?
A Twitterről sem illik elfeledkeznünk, amely a mikroblogok körében a legkiemelkedőbb. A TOP 3 ország között van USA, Brazília és Japán, bár a különbség még e három között is jelentős. Az Egyesült Államokban 107 millió Twitter fiók van, míg Brazíliában már csak 33, Japánban pedig 30 millió.
A Pinterest főként a hölgyek számára vonzó, bár az Egyesült Királyságban a férfiak jobban kedvelik (56% vs. 44%) az oldalt – ez az egyetlen ország, ahol a férfiak a dominánsabbak.
És elérkeztünk a Google+-hoz, amely most kezd egyre jobban nálunk is elterjedni. Főként az USA-ban hódít, és India a második helyen áll az országok között. A szolgáltatás még csak két éve működik, és tavalytól érhető el a fiatalok számára is, ám ehhez képest nagyon jól teljesít.
A népszerűségi listán a következő a Tagged, amely 2004-ben indult. Ez 220 országban érhető el, 18 nyelven – köztük magyarul is. Az USA itt is első helyen áll, és a Fülöp-szigetek áll a dobogó második fokán.
A LinkedIn jelenleg a világ legnagyobb üzleti közösségi oldala. 2003 májusában indult az oldal, de lévén, hogy meghatározott szegmenset céloz meg, a felhasználók száma jelentősen elmarad a legnépszerűbb oldalakétól. 2012-es februári bejelentésük szerint 150 taggal rendelkeztek. A LinkedIn viszonylag kevés nyelven érhető el (angolul, csehül, dánul, franciául, németül, olaszul, oroszul, portugálul, románul és törökül).
És íme egy kép arról, 2011 és 2012 júliusa között hogyan nőttek az Instagram megosztások a közösségi piacon.