Kapcsolódó cikkek
- Tavaly fele annyi kártevőt töltöttek az androidosok, mint korábban 2015. április 7.
- Táblagépeken is elérhető az Inbox 2015. február 20.
- Már harmadik féltől származó appokkal is "kártyázik" a Google Now 2015. február 2.
- Robin Williams és Conchita Wurst a Google legnépszerűbb keresései között 2014. december 17.
- Mobilszámlán keresztül fizethetnek a Google Play Áruházban a telenorosok 2014. december 13.
- Új funkciókkal és videófilterrel bővült a Hangouts Android verziója 2014. december 11.
- Már 150 ezren töltötték le az „Én kicsi Tescóm” alkalmazást 2014. december 10.
- Üdítő dizájnnal és kiterjesztett fióktámogatással vár az androidos Gmail új verziója 2014. november 5.
- Az összes e-mail fiókunkat menedzselhetjük az új androidos Gmail alkalmazással 2014. október 20.
- SMS és MMS küldésre szánt alkalmazás a Google-től: Messenger 2014. október 20.
A Google mobilkeresője alkalmazásokat is kínál
A Google mobileszközökön működő kereső segít megtalálni a megfelelő alkalmazást. Jelzi, ha a keresésünknek megfelelő alkalmazás van a telefonunkon, vagy ha még nincs, megkérdezi, nem akarjuk-e letölteni.
A Google újabb segítséget szeretne nyújtani az okostelefonunk keresőrendszeréhez. Ha egy alkalmazást keresünk, a szoftver más, hasonló alkalmazások linkjét is felajánlja.
Ha a keresőben megjelent alkalmazást letöltöttük, a Google automatikusan az alkalmazásnak arra a részére irányít, amely a keresésünknek megfelelő. Például ha egy lasagna receptet keresünk, a Google felajánl egy szakácskönyv alkalmazást, majd annak letöltése után automatikusan a lasagna receptek oldalára ugrik.
A rendszer egyelőre csak Android operációs rendszerű eszközökön fut. A letölthető alkalmazások linkjei a Yelp, Walmart, BuzzFeed, OpenTable oldalairól lehetnek.
A Google a legnépszerűbb keresőprogramot hozta létre az asztali számítógépeken, de jelenléte a mobileszközök világában korántsem ennyire jelentős. Az eMarketer jelentése szerint a mobileszközökön végzett keresésekből származó bevétele 68%-ra esett vissza 2014-ben, a két évvel korábbi 82,8%-ról. Ez azért lehet, mert a mobileszközökön általában konkrét alkalmazásokon keresztül végzik a keresések nagy részét. Az alkalmazások integrálása a keresőrendszerek modernizálását jelenti, melyet a Yahoo és a Facebook alkalmazásokra vonatkozó hirdetésekkel indított el.
Forrás: CNET.com