Kapcsolódó cikkek
- Készítsen minőségi képeket egyszerűen és stílusosan 2016. január 14.
- Nikon COOLPIX A – A legkisebb DX-formátumú érzékelővel felszerelt fényképezőgép 2013. március 5.
- A megfelelő megvilágítás 2016. január 6.
- Játsszon nagyban a fényképezési lehetőségekkel 2016. január 6.
- Új DX Zoom Nikon objektívek a színen 2016. január 5.
- Három új versenyző a Nikon COOLPIX zoom termékcsaládjában 2015. február 12.
- Két, nagy zoomos COOLPIX masina a színen 2015. február 11.
- Megérkezett a Nikon első csillagfényképezésre tervezett D-SLR fényképezőgépe 2015. február 10.
- Samsung NX1: kiemelkedő képminőség és könnyű használhatóság 2014. szeptember 22.
- Erőteljes, FX-formátumú Nikon fényképező – D750 2014. szeptember 12.
Legfrissebb híreink
- Nagy felbontás, gyors sebesség és MI-alapú képfelismerés
- A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
- T-esport Bajnokság: Európa legjobbjai mérkőztek meg a hétvégi budapesti döntőn
- Idén az üvegfalak áttöréséről szól a telekom ünnepi kampánya
- A Samsung különleges megoldásait díjazták
Unalmas parkolók Nikonnal bemutatva
A Nikon segít a fotósoknak a „vemÖdalen” frusztrációjának legyőzésében – ez az a jelenség, amikor valaki valami csodaszépet próbál megragadni, de a témáról már több ezer azonos kép létezik – azzal, hogy „új szintre emeli a mindennapi dolgokat”, és varázslatosan átalakítja a hagyományos, unalmas témák fotózását.
A Nikon, a világ különböző tájairól összehívott négy profi fotóst, hogy közönséges parkolókat alakítsanak át szenzációs jelenetekké a Nikon D750 segítségével. A projekt célja az, hogy ihletet adjon a fotósoknak, és a leghétköznapibb témák kreatív lehetőségeinek megragadására inspirálja őket. A profik bemutatják, hogy megfelelő felszereléssel, képességekkel és szemlélettel a fotósok vizuálisan lenyűgöző képeket alkothatnak még a legunalmasabbnak tűnő környezetekben is.
„Az egyik fő kreatív kihívás, amellyel a fotósok szembesülnek a téma megragadása során az, hogyan érjék el, hogy művük elkülönüljön a rengeteg hasonló képtől, amit a témáról korábban készítettek” – magyarázza Adrien Barakat, a projektben részt vevő négy élvonalbeli fotós egyike. „Könnyű a hagyományosabb képekre összpontosítani, de az igazán kreatív fotós bármilyen környezetben megtalálja saját történetét. Megmutattuk, hogy a mindennapi helyszíneket is egyedivé és varázslatossá lehet tenni a technika megfelelő elsajátításával, ha időt szánunk a téma tanulmányozására és megfelelően készítjük elő a képeket.”
A fotósokat azért választották ki, mert korábbi munkáikkal már bizonyították, hogy képesek megtalálni a szépséget olyan dolgokban, amelyeknek a hagyományos értelemben vett esztétikai értéke meglehetősen korlátozott. Az egyedi értelmezések között vannak Alastair Philip Wiper eldugott, éjszakai dán autóparkolói, amelyek mozifilmes hatást keltenek, valamint Aaron Pegg mozgásportréja, amelyen egy balerina látható, és amely arra hívja a tekintetünket, hogy befogadja a szemet vezető vonalakat és a végtelenbe vesző pontokat a képen. Adrien Barakat svájci fotós azt az elméletet mutatja be, hogy mindenből lehet téma, és minden témának ritmusa van. Ezt úgy szemlélteti, hogy bemutatja, a helyszín természetes anonimitását és tipológiáját kihasználva milyen különböző módokon tehető varázslatossá egy autóparkoló. Juan Jerez Franciaországból érkezett: képei a fénnyel és a nem várt tárgyak jelenlétével játszanak, azt demonstrálva, hogy a fotók szépsége nem a témától, hanem a téma megjelenítésétől függ.
„A Nikon arra ösztönzött, hogy a többi fotóst kreativitásuk határainak kitolására, és ezzel egyidejűleg fényképészeti tudásuk tökéletesítésére inspiráljam” – mondja Juan Jerez. „A projekt számomra lehetőséget nyújtott annak bizonyítására, hogy a kreatív szem és a szakmai tapasztalat kombinációja feltárhatja azokat a szépségeket, amelyeket a sokak által jelentéktelennek tartott helyek rejtenek, és ez természetesen nem csak az autóparkolókra igaz.”